| < Grudzie 2018 > |
Pn Wt Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
Zak豉dki:
Spis tre軼i
Inni gotuj
Kontakt
Montignac
O gotowaniu
X UWAGA X
Tagi
--> Boze Narodzenie baner
Durszlak.pl myTaste.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepis闚

Wpisy z tagiem: s這necznik

pi徠ek, 02 lutego 2018
Chleb 篡tni z pra穎nym s這necznikiem (na zakwasie)

Gdy mia豉m ju sw鎩 zakwas, d逝go szuka豉m najprostszego przepisu na chleb. Mia by 豉twy w wykonaniu, ma這 wymagaj帷y i przede wszystkim smaczny. Ponownie zawierzy豉m Lisce i postanowi豉m wypr鏏owa jej chleb z pra穎nym s這necznikiem. I powiem Wam, 瞠 by to strza w dziesi徠k. Od tego czasu upiek豉m go ju z pewno軼i kilkana軼ie razy. Bardzo nam wszystkim smakuje - nawet moja c鏎ka go zajada, cho pieczywo z ziarnami do tej pory mog這 dla niej nie istnie. Chleb ten d逝go zachowuje 鈍ie穎嗆, ma chrupi帷 sk鏎k, jest mi瘯ki, a pra穎ny s這necznik dodaje mu fajnego kopa. Modyfikowa豉m go wiele razy: dodawa豉m siemi lniane, sezam, melas lub zamienia豉m cz窷 m彗i na orkiszow. Za ka盥ym razem wychodzi 鈍ietny. Bardzo Wam go polecam :)

chleb 篡tni na zakwasie

Sk豉dniki:

Zaczyn:

  • 1 造磬a aktywnego zakwasu 篡tniego (dokarmionego 10-12 godzin wcze郾iej)
  • 150 ml wody w temperaturze pokojowej
  • 150 g m彗i 篡tniej chlebowej typ 720

Dodatkowo:

  • 380 g m彗i 篡tniej chlebowej typ 720
  • 200 ml wody w temperaturze pokojowej
  • 1,5 造瞠czki soli
  • p馧 造瞠czki dro盥篡 instant (opcjonalnie, gdy zakwas jest m這dy i ma這 aktywny)
  • 50 g pra穎nego s這necznika, upra穎nego na suchej patelni na z這ty kolor

Wykonanie:

Dzie przed pieczeniem (rano):

Zakwas wyj望 z lod闚ki i postawi go na ok. 2 h w temperaturze pokojowej. Nast瘼nie dokarmi go r闚nymi ilo軼iami wody i m彗i (u mnie 80 g m彗i typ 2000 i 80 g wody w temperaturze pokojowej). Zostawi na ok. 10-12 h.

Gdy zakwas zacznie ju mocno pracowa, od這篡 z niego 造磬 na zaczyn. Wymiesza j z wod i m彗. Przykry 軼iereczk i odstawi w ciep貫 miejsce, najlepiej na ca陰 noc.

Po 12-18 godzinach do zaczynu doda pozosta貫 sk豉dniki: m彗, wod, s鏊, dro盥瞠 (opcjonalnie) i upra穎ny na suchej patelni, zimny s這necznik. Wszystkie sk豉dniki dok豉dnie wymiesza za pomoc 造磬i lub miksera. Ciasto prze這篡 do keks闚ki, wysmarowanej oliw i wysypanej otr瑿ami 篡tnimi (d逝go嗆 formy ok. 26-30 cm). Przykry foli spo篡wcz i odstawi w ciep貫 miejsce do wyro郾i璚ia. Ciasto powinno mniej wi璚ej podwoi swoj obj皻o嗆 - w zale積o軼i od temperatury otoczenia powinno zaj望 to od 2 do 6 godzin.

Ciasto przed wyro郾i璚iem:

Ciasto po wyro郾i璚iu, przed w這瞠niem do piekarnika:

Wyro郾i皻y chleb wstawi do zimnego piekarnika. Od razu nastawi temp na 230 stopni i piec w niej przez 30 minut. Po tym czasie, zmniejszy temperatur do 210 stopni i piec kolejne p馧 godziny. Je郵i chleb za bardzo rumieni si z wierzchu, nale篡 przykry go foli aluminiow i dopieka pod ni. Gotowy chleb wyj望 z foremki i da mu odparowa. Studzi na kuchennej kratce. Smacznego :)

chleb 篡tni ze s這necznikiem

chleb na zakwasie

鈔oda, 17 sierpnia 2016
Dietetyczne roladki z grillowanej cukinii

Pyszna przek御k, idealna jako lekka, letnia kolacja lub przystawka na przyj璚iu. Plastry grillowanej cukinii, wype軟ione serem feta wymieszanym z upra穎nym s這necznikiem. Wszystko to zwini皻e w zgrabne roladki. Smacznie i dietetycznie :)

Przepis znaleziony na bloguQchenne-Inspiracje.

roladki z cukinii z fet

Sk豉dniki:

  • 2 cukinie
  • 120-150 g sera feta (lub inny g瘰ty serek 鄉ietankowy)
  • du瘸 gar嗆 ziaren s這necznika
  • z帳ek czosnku
  • oliwa, oregano, s鏊

Wykonanie:

Cukinie umy. Wykroi z nich kilka cienkich, d逝gich plastr闚 (np. za pomoc 這patki do krojenia sera). Opr鏀zy je lekko sol i oregano, skropi oliw. Zgrillowa z obu stron. Od這篡. Ziarna s這necznika upra篡 na suchej patelni. Wystudzone wymiesza dok豉dnie z serem feta i przeci郾i皻ym przez prask z帳kiem czosnku. Na ka盥ym plastrze cukinii rozsmarowa odrobin farszu. Zwija w roladki. Smacznego :)

grillowane roladki z cukinii z fet

grillowane roladki z cukinii z fet i s這necznikiem

鈔oda, 22 lipca 2015
Pesto z...li軼i rzodkiewki

Dzi na blogu b璠zie zielono i zdrowo :) Pesto z li軼i rzodkiewki widzia豉m u wielu os鏏. Zawsze mnie ono intrygowa這, ale troch ba豉m si efektu ko鎍owego. Niedawno jednak dosta豉m du篡 p璚zek rzodkiewki. Li軼ie by造 wyj徠kowo 豉dne, postanowi豉m wi璚 je wykorzysta. Pesto okaza這 si do嗆 ciekawe w smaku: lekko pikantne i aromatyczne. Fajnie smakuje z chrupi帷 grzank. Je郵i dodacie troch wi璚ej oliwy, b璠zie 鈍ietnym dodatkiem do makaronu. Czy wr鏂 do tego przepisu? Nie wiem. Pesto nie powali這 mnie na kolana, du穎 bardziej wol klasyczne pesto z bazylii, niemniej jednak ciekawo嗆 moja zosta豉 zaspokojona i z tego si ciesz.

Inspirowa豉m si tym przepisem, troch zmieniaj帷 go pod siebie.

pesto z rzodkiewki

Sk豉dniki:

  • li軼ie z jednego p璚zka rzodkiewki
  • gar嗆 pestek s這necznika
  • 2 造磬i parmezanu
  • du篡 z帳ek czosnku
  • oliwa z oliwek (ilo嗆 zale篡 od konsystencji jak chcemy uzyska, ja da豉m ok. 3 造瞠k)
  • 2 造磬i soku z cytryny
  • s鏊, pieprz

Wykonanie:

Li軼ie rzodkiewki dok豉dnie przebra i umy. Lekko wysuszy. S這necznik upra篡 na suchej patelni i wraz z li嗆mi umie軼i w blenderze. Doda przeci郾i皻y przez prask czosnek, parmezan i sok z cytryny. Miksowa, dolewaj帷 oliwy, a do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Doprawi do smaku sol i pieprzem. Smacznego :)

pesto z rzodkiewki2

poniedzia貫k, 03 listopada 2014
Pasta kanapkowa z pieczonego kurczaka i s這necznika

Ta pasta to bardzo fajny pomys na wykorzystanie pieczonego kurczaka, kt鏎y pozosta np. z poprzedniego dnia. Jest smaczna i oryginalna, dzi瘯i dodatkowi pra穎nego s這necznika. Przepis znalaz豉m u Wiosenki27.



Sk豉dniki:
  • ok. 2 szklanek mi瘰a z pieczonego kurczaka
  • 100 g ziaren s這necznika
  • 2-3 造磬i majonezu
  • s鏊, pieprz, mielona papryka
  • natka pietruszki

Wykonanie:

Ziarna s這necznika upra篡 na suchej patelni. Wymiesza je z mi瘰em z kurczaka i posiekan natk pietruszki. Wszystko zmiksowa przy pomocy blendera na g豉dk mas. Doda majonez i przyprawy. Dok豉dnie wymiesza. Smacznego :)
wtorek, 11 marca 2014
Pasta z czerwonej soczewicy z suszonymi pomidorami i s這necznikiem (Montignac)

Smaczna pasta z czerwonej soczewicy z dodatkiem moich ulubionych suszonych pomidor闚 oraz chrupi帷ego s這necznika. Doprawiona tym, co by這 pod r瘯: czosnkiem, oregano, kuminem. Zgodna z diet Montignaca.



Sk豉dniki:
  • szklanka czerwonej soczewicy
  • kilkana軼ie suszonych pomidor闚
  • 2 z帳ki czosnku
  • 2 造磬i pra穎nego s這necznika
  • s鏊, pieprz
  • oregano, tymianek, kumin
  • ew. 1-2 造磬i oliwy z pomidor闚

Wykonanie:

Soczewic przep逝ka i ugotowa w osolonej wodzie do mi瘯ko軼i (ok. 15-20 minut). Odcedzi na sitku i prze這篡 do misy blendera. Doda posiekane suszone pomidory, pra穎ny s這necznik, przeci郾i皻y przez prask czosnek oraz przyprawy. Zmiksowa na g豉dk mas. Je郵i pasta b璠zie za sucha, mo積a doda troch oliwy z suszonych pomidor闚. Smacznego :)

Co do kanapki?
 
1 , 2